Begin februari ben ik gestart met WW (voorheen Weight Watchers). Ik volg deze methode alleen online, met behulp van de app en de fantastische online community van WW. Inmiddels is het begin maart en ben ik alweer een maand bezig. Hoe gaat het nu?

Drie kilo lichter

Afvallen Meetlint

En ik ben ZO ongeduldig! Ik wil die kilo’s er wel afkijken! Maar ja, ze zijn er ook niet aan gekomen door alleen te kijken… ik moet er dus echt voor werken om ze ook weer weg te halen. Maar: het eerste resultaat is er! Na een maand semi-netjes eten ben ik inmiddels alweer drie kilo kwijt!

Natuurlijk, ik had op meer gehoopt… maar hee, drie kilo is ook een prima resultaat! En als ik er twintig kwijt wil zou dat zelfs binnen een jaar moeten lukken in dit tempo. Dat klinkt best bemoedigend!

App-instellingen

In de eerste maand heb ik natuurlijk ook even moeten wennen aan de app. Die kent namelijk twee instellingen: gezonde gewoontes (waarmee je dus op gewicht blijft) en afvallen.

Natuurlijk kwam ik er pas na twee weken achter dat mijn app op ‘gezonde gewoontes’ stond en niet op afvallen! Ja, dat schiet dus niet op… zucht! Nu de app dus goed ingesteld (en punten ingeleverd, ik mag nu dus minder op een dag…) en hopelijk gaat het nu wat beter.

Vijf (bijna) gratis ontspannende activiteiten - wandelen

Verder heb ik ontdekt dat er ook een soort sport-motivator op zit: voor allerlei soorten lichaamsbeweging (ook voor dingen in het huishouden!) krijg je Fitpoints. En zit je boven de drempel van 4 Fitpoints per dag, dan kun je die dus ook weer inwisselen voor Smartpoints, die je gebruikt om je eten en drinken op een dag mee te ‘wegen’. Zo kun je dus meer punten verdienen!

Zelf ben ik niet zo’n sportfanaat, maar wandel wel elke lunchpauze en ben in mijn vrije tijd best actief in de tuin en in huis. Voorlopig is het voor mij nog een sport om zo veel mogelijk Fitpoints te verdienen… en ze dan niet te gebruiken. Ha.

Cheatmeals en sneaky recepten

Vanuit de WW app krijg je ook een flink aantal weekpunten. Die kun je gebruiken om een keer lekker ongegeneerd uit eten te gaan, in het weekend uitgebreid te ontbijten of een zak chips los te trekken, of waar je verder maar zin in hebt. Punten zodat je ook eens kunt zondigen, zeg maar. En daar maakt bijna iedereen in de WW-community dankbaar gebruik van. Die van mij gaan meestal op aan een superdeluxe weekendontbijt met mijn lief. Verse afbakbroodjes, gebakken eieren met spek, croissantje, vers vruchtensapje… heerlijk! En dankzij die punten dus ook nog te doen.

Vijf (bijna) gratis ontspannende activiteiten - koken

Daarnaast heeft iedereen wel een ding dat hij of zij echt niet kan laten staan. Zelfs niet op dieet. Bij mij is dat het glaasje wijn bij de avondmaaltijd. Zo fijn. Die geef ik niet op, ik zet er punten voor apart, maar die pakt niemand mij af. Sinds een tijdje heb ik ontdekt dat er een aantal geweldige koks in de community actief zijn die echt de mooiste en lekkerste dingen maken – en die ook nog WW-proof zijn. Zo vond ik deze week een recept voor dieet-proef cheesecake! Dat moest natuurlijk even geprobeerd worden.

Op naar de tweede maand

De eerste maand had wat hobbels hier en daar, maar ik denk dat ik inmiddels op de goede weg ben. Genieten mag volop, hoewel ik het soms nog wel moeilijk vind om dat binnen de dagelijkse punten te doen. Maar het gaat me steeds beter af!

Hopelijk ben ik na een maand op de echte dieetstand weer wat meer kilo’s kwijt… kom maar op!


Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: